Wycena twojego projektu

    Wypełnij krótki formularz i dowiedz się jaki, będzie koszt stworzenia strony internetowej lub sklepu.
    Powierz nam swoje zlecenie- wyjdź na spotkanie z profesjonalizmem i miłą atmosferą!


    zamknij wycenę
    zamknięcie menu

    Zaplanuj proces tworzenia nowego serwisu

    5 rzeczy które musisz wiedzieć przed zamówieniem strony www

    Autor: Piotr

    grafika 5 rzeczy które musisz wiedzieć przed zamówieniem strony www

    Jest wiele powodów, dla których mogłeś zdecydować się na zlecenie stworzenia nowej strony.  Może właśnie zaczynasz swoja przygodę z biznesem, a może Twoja strona jest po prostu bardzo stara (ma aż 4 lata i wygląda jak z epoki brązu). Tak czy inaczej, wiesz że musisz-  ale nie wiesz jak- przeprowadzić cały proces aby pod koniec z dumą stwierdzić:  tego  chciałem.  Zanim podejmiesz decyzję o stworzeniu strony w taki czy inny sposób,  już teraz przygotuj się do całego procesu i odpowiedz sobie na 5 pytań:

    Pytanie 1: jaka będzie rola Twojej strony www?

    Informacyjna, czy interaktywna?  Czego oczekujesz od użytkowników  oglądających witrynę? Chciałbyś zainteresować ich treścią, czy może wolałbyś aby część z nich została Twoimi klientami?

    Załóżmy, że prowadzisz badania lub projekt i zależy Ci na stworzeniu miejsca do dzielenia się efektami  swojej pracy. Potrzebujesz strony informacyjnej.

    Zobacz przykład strony informacyjnej:  Polska Komisja Badania Wypadków Morskich

    A co, jeżeli prowadzisz  firmę? Może jest to salon, punkt usługowy, hotel,  a może mały pensjonacik? Twoim zadaniem będzie wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych klientów za pomocą wielu narzędzi marketingowych, takich jak aktywność w social media,  Google adwords, reklamy graficzne, reklamy video, etc.  Dzięki umiejętnie prowadzonym działaniom, uda Ci się wygenerować spory ruch na swojej stronie internetowej, i …cała para pójdzie w gwizdek, jeżeli nie zachęcisz użytkowników do interakcji.

    Jak zachęcić użytkowników Twojej strony internetowej do interakcji:  zaplanuj stworzenie następujących modułów:

    Popup – (koniecznie jako overlay, a nie wyskakujące nowe okno w przeglądarce). Najczęściej pojawia się w momencie zbliżenia kursora do górnej krawędzi okna przeglądarki (użytkownik wykonuje ten ruch kiedy ma zamiar opuścić stronę). Zaproś  swojego potencjalnego klienta do pozostawienia  e-maila w zamian za upust lub przesłanie wartościowej informacji. Zapewnij, że dane użytkownika nie zostaną przekazane osobom trzecim oraz że nie jesteś spamerem.

    Moduł newsletter:  niech każda podstrona  posiada w widocznym miejscu miejsce do zapisania się do newslettera.

    Chat:  Udostępnij swoim użytkownikom możliwość szybkiego kontaktu, z nadzieją na odpowiedź w czasie rzeczywistym. Bez obawy, nie musisz tworzyć biura obsługi klienta i sprawdzać  cały czas w komputerze, czy ktoś zadał Ci pytanie. Wystarczy, że zainstalujesz aplikację na swoim smartfonie i już będziesz w stałym kontakcie z klientami.

    Aktualności- dodawaj treść i buduj kontent strony. Zarówno Twoi klienci jak i Google, lubią wiedzieć że strona „żyje” i jest aktualizowana.

    Pytanie  2: skąd wziąć treść?

    Kto najlepiej opisze Twój biznes ? Oczywiście, że Ty. Możesz zlecić stworzenie treści copy writerowi, ale musisz mieć świadomość, że nikt nie ma takiej wiedzy o Twoim biznesie, jak Ty. Tworzenie opisów to żmudna praca, dlatego nie porywaj się z motyką na słońce i zaplanuj stworzenie tylu podstron,  ile będziesz mógł wypełnić treścią. Pamiętaj, że dodanie kolejnych podstron i stopniowe rozbudowywanie witryny internetowej w późniejszym czasie jest bardzo łatwe, kiedy masz do dyspozycji CMS (content management system- system zarządzania treścią).
    Przestrzegam też przed stosowaniem metody „kopiuj wklej” czyli  pożyczania  opisów  od innych witryn- z punktu widzenia użytkownika jest to mało wartościowa treść, a z punktu widzenia Google – plagiat. Stworzenie treści jest szczególnie ważne dla przebiegu projektu- jeżeli nie dostarczysz opisów wykonawcy strony na czas, projekt może się bardzo rozwlec.

    Pytanie  3:  Jaki będzie wygląd strony internetowej?

    Są dwa sposoby wyboru szablonu strony:

    szablon autorski (stworzony specjalnie dla Ciebie, w oparciu o indywidualny projekt graficzny) lub gotowy szablon, zakupiony w Internecie.  Pierwsza metoda jest oczywiście droższa.  Zanim jednak z decydujesz się na tańsze rozwiązanie, upewnij się że wybrany przez Ciebie gotowy szablon w 100% pasuje do Twoich potrzeb- w przeciwnym razie może się okazać że pieniądze jakie wydasz na przeróbki będą porównywalne z tymi, które zapłacisz za stworzenie projektu od nowa.

    Przykładowe projekty

    SBB Energy

    strzałka kierująca na galerię

    Projekt graficzny strony głównej i podstrony “Kim jesteśmy”

    Radzik

    strzałka kierująca na galerię

    Projekt graficzny strony głównej i podstrony

    Pytanie  4:  Kto wykona stronę internetową?

    Komu powierzysz stworzenie strony? Bez względu na to, czy jest to Twój znajomy, polecona agencja czy firma znaleziona w internecie, koniecznie sprawdź portfolio wykonawcy. Sprawa jest prosta. Każdy chętnie podejmie się zlecenia, ale nie każdy potrafi wykonać zadanie na poziomie, którego oczekujesz.  Oto, jaki masz wybór na etapie wyboru wykonawcy:

    Freelancer–  najczęściej pracuje w domu i dzięki małym kosztom może dać Ci dobrą ofertę, ale jeżeli nie prowadzi działalności gospodarczej  nie wystawi faktury.  Trudno generalizować i z góry skreślać każdego freelencera, ale niestety przypadki nagłego  zniknięcia  tego typu wykonawcy w trakcie projektu nie należą do rzadkich.

    Agencja–  mała lub średnia firma zatrudniająca od kilku do kilkunastu pracowników. Prawdopodobnie dzięki swojemu zapleczu będzie mogła spełnić większość Twoich wymagań,  ale koszt  stworzenia  witryny internetowej  może być (choć nie musi) nieco wyższy. Posiada biuro, więc jest szansa , że w razie problemów można kulturalnie porozmawiać  i ustalić szczegóły współpracy.

    Farma – duże przedsiębiorstwo zatrudniające od kilkudziesięciu pracowników- tu masz prawo  czuć się jak ryba w oceanie- po kilku tygodniach żaden współtwórca nie będzie pamiętał o Twoim istnieniu, więc nie licz na wsparcie- chyba że dodatkowo za to zapłacisz.

    Pytanie  5: jak powinna wyglądać umowa?

    Na umowie oprócz standardowych zapisów dotyczących jej przebiegu, powinny się znaleźć informacje dotyczące kosztów prowadzenia i utrzymania Twojej strony w ujęciu rocznym. Zbierając oferty od potencjalnych wykonawców, zwróć uwagę nie tylko na koszt stworzenia witryny, ale także na koszt jej utrzymania. Jeżeli nie planujesz dalszej współpracy z wykonawcą polegającej na administracji i prowadzeniu strony, koszt roczny nie powinien przekroczyć  200 zł  brutto (domena i własny nie współdzielony serwer).

    Część wykonawców próbuje zaoferować niską cenę wykonania strony, licząc na dochody w okresie jej użytkowania czyli tak zwany dochód pasywny.

    Mam nadzieję, że proces tworzenia Twojej strony internetowej będzie przebiegał sprawnie! Życzę powodzenia a w razie pytań lub kłopotów zachęcam do kontaktu.

    zdjęcie kontaktu

    Zadaj pytanie:

    +48 501 362 903